Bursa Tarım ve Peyzaj A.Ş ile Gürsu Belediyesi'nin destekleriyle Peyzaj Mimarları Odası Bursa Şubesi tarafından Gürsu Kule Orman Parkı Mesire Alanı'nda gerçekleştirilen organizasyon, meslek camiasının bir araya getirdi. Programa Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Bursa Tarım ve Peyzaj A.Ş. Genel Müdürü Semih Polat, TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Zehra Çakır ve yönetim kurulu üyeleri, sektörde faaliyet gösteren çok sayıda peyzaj mimarı ve üniversitelerin ilgili bölümlerinden gelen öğrenciler katılım gösterdi.
Açılış Konuşmalarında Ekolojik Sürdürülebilirlik Vurgusu
Etkinliğin resmi açılış töreninde yapılan konuşmalarda, peyzaj mimarlığının sadece bir estetik unsuru değil, aynı zamanda iklim değişikliğiyle mücadelede ve sürdürülebilir kentleşmede kritik bir disiplin olduğu ifade edildi. Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık ve Tarım ve Peyzaj A.Ş. Genel Müdürü Semih Polat, Bursa'nın doğal kimliğinin korunması adına peyzaj mimarlarının yürüttüğü çalışmaların önemine dikkat çekerek, kurumlar arası iş birliğinin devam edeceğinin altını çizdi. Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Zehra Çakır ise meslek disiplininin toplum nezdindeki görünürlüğünü artıran bu tür sosyal etkinliklerin, ortak bir vizyon geliştirilmesi açısından taşıdığı değeri dile getirdi.
Sosyal Aktiviteler ve Fidan Dikimi ile Taçlanan Program
Resmi konuşmaların ardından konuklara sunulan yemek ikramı ile devam eden organizasyon, samimi bir atmosferde mesleki istişarelere zemin hazırladı. Programın ilerleyen saatlerinde, özellikle yanan orman alanlarının rehabilitasyonuna dikkat çekmek amacıyla fidan dikim etkinliği gerçekleştirildi. Öğrenciler ile deneyimli meslek mensuplarının bir arada yürüttüğü bu faaliyet, mesleki tecrübe aktarımı açısından önemli bir fırsat sundu. Gün boyu süren çeşitli oyunlar, sosyal aktiviteler ve etkileşimli programlarla devam etti.




