Ulusal Peyzaj Mimarlığı Günü Ankara’da Coşkuyla Kutlandı

TMMOB Peyzaj Mimarları Odası tarafından düzenlenen 13 Mayıs Ulusal Peyzaj Mimarlığı Günü’nün 32. yıl dönümü, 16 Mayıs 2026 Cumartesi günü Ankara Kent Konseyi’nin ev sahipliğinde geniş bir katılımla kutlandı.

Ulusal Peyzaj Mimarlığı Günü Ankara’da Coşkuyla Kutlandı

Saat 16.00'da başlayan programda, mesleğe uzun yıllar emek vermiş isimler onurlandırılırken, sanat ve müzik dolu anlar yaşandı.

 

Sektörün Önde Gelen İsimlerinden Önemli Mesajlar

Etkinliğin açılış konuşmaları; TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Genel Başkanı Özay Yerlikaya, Ankara Kent Konseyi Başkan Vekili Savaş Zafer Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Feridun Ulutaş ve Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürü Afire Sever tarafından yapıldı. Konuşmacılar; peyzaj mimarlığı mesleğinin kentsel ve kırsal alanlardaki kritik rolüne değinirken, su yönetimi ve iklim değişikliği ile mücadelede "kurakçıl peyzaj" uygulamalarının önemini vurguladılar.

 

Meslekte 50. ve 30. Yıl Plaketleri Sahiplerini Buldu

Açılış konuşmalarının ardından, günümüzün en önemli çevresel sorunlarından birine odaklanan Kurakçıl Peyzaj Fotoğraf Yarışması'nın ödül töreni gerçekleştirildi ve yarışmaya katılan eserlerden oluşan sergi konukların beğenisine sunuldu.

Program, meslekte 50. ve 30. yılını tamamlayan üyelere yönelik düzenlenen plaket töreniyle devam etti. Bu yıl ilk kez takdim edilmeye başlanan "Meslekte 50. Yıl Plaketleri" Prof. Dr. Halim Perçin, Devrim Oktay ve Nermin Tirben'e verildi. Ödül ve plaket törenlerinin ardından etkinlik, müzik dinletisi ve kutlama kokteyli ile sona erdi.

 


Paylaş: 

Diğer Haberler